Êtats Unnis d'Améthique
Ch't' articl'ye fut c'menchie en Jèrriais ![]() |
États-Unins d'Amérique
| |
---|---|
United States of America
| |
![]() |
![]() |
![]() | |
Devise natiounale | E Pluribus Unum |
Antienne | The Star-Spangled Banner |
Gentilitaé | Américan, Américanne Étatsunyin, Étatsunyine |
Laungue officyile | aunglleis |
Chef-luù | Washington |
Régime | Républlique fédérale |
Chef de l'État | Président Donald Trump |
Prémyî ministe | Mike Pence |
Mounaie | Dollar $ |
Faête natiounale | 4 dé juilet |
Graundeû de terran¹ | 9 371 175 km² |
Populatioun² | 325 719 178 km² |
Endreit de l'heure | UTC -5 à -10 (DST -5 à -10) |
Adresse sus l'internet | .us |
Code à phonaer | +1 |
1 Chute graundeû ne coumpte paé les estuaires, les lacs et âotes graundes pyiches d'iâo pus graundes dé 1 km². 2 Ne coumpte paé les syins qùi sount déjà coumptaés dauns eun âote pays (étudiaunts, etc.).
|
L's Êtats Unnis d'Améthique ( Êtats Unnis d'Améthique) est un pays en Améthique du Nord. Ch'est eune fédéthâtion d'chînquante êtats. La capitale est Washington, DC.
D'pis la tchête d'l'Unnion Soviétique, ch'est l'seul supèrpiêssant du monde. Ch'est iun des membres pèrmanents du Conmité d'Seûth'té des Nâtions Unnies. Ch'est la pus grande êcononmie du monde.
Histouaithe[amendaer | modifier le wikicode]
Lé 4 dé Juilet 1776, 13 colonnies Britanniques en Améthique du Nord dêcliathîtent lus îndépendence du Rouoyaume Unni.
Y'eut eune dgèrre civile 1861-1865 entré l's êtats du Nord et l's êtats du Sud sus la tchestchion d'l'escliavage.
Liste des êtats[amendaer | modifier le wikicode]
- Alabama
- Alaska
- Arizona
- Arkansas
- Califournie
- Carolinne du Nord
- Carolinne du Sud
- Colorado
- Connecticut
- Dakota du Nord
- Dakota du Sud
- Délaware
- Floride
- Georgie
- Hawaii
- Idaho
- Illinnouais
- Îndianne
- Iowa
- Kansas
- Kentucky
- Louisianne
- Maine
- Maryland
- Massachusetts
- Michigan
- Minnesota
- Mississippi
- Missouri
- Montana
- Nebraska
- Nevada
- Nouvieau Hampshire
- Nouvieau Jèrri
- Nouvieau York
- Nouvieau Mexique
- Ohio
- Oklahoma
- Orégon
- Pennsylvannie
- Île dé Rhode
- Tennessee
- Texas
- Utah
- Vèrmont
- Virginnie
- Virginnie du Vouêt
- Washington
- Wisconsîn
- Wyoming
Tchultuthe[amendaer | modifier le wikicode]
L'Angliais est la langue la pus faite sèrvi, et est officielle dans 29 êtats, mais la fédéthâtion n'a pon d'langue officielle. Tout coumme, l'înfluence et l'pouvé êcononmique du pays a renforchi l'ûsage d'la langue Angliaîche dans l'monde - sustout par mouoyen des films dé Hollywood et la mûsique populaithe. Lé Français (en Louisianne), la langue Hawaiienne (en Hawaii), et l'Espangno (en Nouvieau Mexique) sont officielles dans d's êtats, étout.
Y'a acouo des langues locales des Améthitchains Natifs (qu'nou soulait app'ler les Rouoges Pieaux), et des langues des înmigrés. Lé Français 'tait fort au temps pâssé en Louisianne et l'créole est acouo pâlé. L'Espangno est pâlé par un tas d'gens, sustout dans l's êtats au pourportant d'la Mexique et par l'grand nombre d'înmigrés des pays d'l'Améthique Latinne.