Genêse

De Wikipedia
Aller à : navigation, rechercher

Le Live de la Genêse (en latin Liber Genesis, en vuus greis βιβλίον της Γενέσεως, en hébreu ספר בראשית est le prémyî live de la Torah (Pentateuque), et don itou de la Biblle. Chu live est foundamentâ pouor le judaème et le christianème.

Le live de la Genêse est le prémyî live de la Torah (Pentateuque), et itou le prémyî live de la Tanakh, la Biblle hébraïque, et du Vuur Testament chrétian.

Le noum du live en hebreu est בראשׁית Béréshît, ch'est le prémyî mot qui feut écrit et cha veurt dire "oû c'menchement". Les chinq lives de la Torah feûtent dénoummaés en hébreu d'ampraés leus prémyî qu'i countyinent.

Countenun[amendaer | modifier le wikicode]

Dauns le countexte théologique, la Genêse est le live des c'menchements : de la terre, du péchi, de la promesse de rétabllîment et de l'électioun des tribus d'Israël. Les mots princhipâs sount :

  • La Criyatioun: la présentatioun d'eun Dùu unique qù'a criyaé touot chu qù'est.
  • La Tumbe: la désobéyissaunche d'Adam et Ève qui mouogent du fryit de l'âbe défendu, d'ilo vyint la la mort, taunt byin physique que esprituelle dauns le mounde.
  • Le Déleuge ieuniversâ: la correuptioun et dégradatioun de l'humanetaé qui s'ensuut et qui reforchit Dùu à provoquaer le Déleuge, duquî seû Noué I voulit sâovaer (d'or sa famîle et eun couoplle de touotes les espèces de bêtouns afin que les espèces peûtent en countinuaer à vive).
  • Babel: La terre qui feut de nouvé peupllaée des hoummes ampraés la fin du Déleuge. Les hoummes voulaunt devenin autonômes et pouveî se passaer de Dùu, i c'menchîtent à féchounaer eune reide graund touor pouor aveinre les cyus. Dùu fit avenin les laungues différentes taunt et si byin qu'i ne peûtent pus mais se coumprenre et ne peûtent pus mais countinuaer à féchounaer la touor.
  • Abraham: l'électioun d'Abraham qui feut chouési pa Dùu pouor ête père de sen peuplle.
  • Egypte: le patriarque Jacob, fî d'Isaac, et ses douoze fîs migrent en Egypte.

Touot peut ête réseumaé par eun cyclle don divine - traésoun de l'houmme - alliaunche qui se treuve dauns tout le Vuur Testament.