Drannet

De Wikipedia
Sauter à la navigation Sauter à la recherche
Ch't' articl'ye fut c'menchie en Jèrriais Jèrriais


Des drannets d'pêque

Un drannet (audgo drannet) est eune taîle fabritchie d'fis liés ensembl'ye pouor en faithe un ôti.

Drannet d'pêque[amendaer | modifier le wikicode]

Un drannet est eune manniéthe dé filet qu'nou fait sèrvi pouor la pêque. Nou hale au drannet dans dé l'ieau tchi n'est pon trop d'avant. Haler, ou haler au drannet, s'dit dranneter étout.

Dans l'Êst dé Jèrri, nou dit drannet pouor dêcrithe eune ithangnie.


Mais "un drannet" c'est aussi un filet artisanal utilisé par les pêcheurs de la baie du Mont Saint Michel, entre Cancale et Les Quatre Salines (à Roz sur Couesnon)pour pêcher la crevette, essentiellement la grise. Composé de deux perches de châtaigner de deux à trois mètres s'ouvrant comme des ciseaux et terminées par des patins en bois (souvent en saule)pour glisser sur sables et vases, entre lesquelles est tendu un filet qui fait poche et passe près du fond pour attraper toute la faune qui s'y trouve, la crevette grise et parfois le bouquet (aux Crassiers = Banc des Hermelles) étant la capture convoitée. Le drannet est poussé de long en large, en recherchant un endroit "où ça donne", en général peu profond (autour du genou). Au terme d'un "trait" plus ou moins long, le drannet est relevé, le vent dans le dos pour creuser la poche et éviter d'être mouillé, et la collecte est recueillie dans le fond de la poche à l'aide d'une petite épuisette à manche court, l'épinjouet, fait en orme car ce bois, en jeune tige, se ploie bien pour être mis en forme, et est résistant à l'usage. Le drannet est alors remis en pêche, et, tout en le poussant pour un nouveau trait, le pêcheur fait le tri dans l'épinjouet, ne conservant que ce qui le mérite, belles crevettes, beaux bouquets, poissons parfois (anguille, poissons plats de taille réglementaire, ...)qu'il met dans sa hotte. C'est un aut' drannet d'pêque!

Normaund de la Graund'Terre - Dauns la Baie du Mount Saint Michi, no dit itou « drannet ». Cha peut venin d'eun mot d'aungllèche : to drag, dragùi, et the net (en français : le filet), le drannet.

Drannet d'compiuteu[amendaer | modifier le wikicode]

Un drannet d'compiuteu

Nou dit étout au jour d'aniet qu'un drannet est un système dé compiuteurs (ou d'aut' technologie) liés ensembl'ye atout des câbl'yes ou un système dé télécommeunicâtion (un drannet sans fi).