Louis IX de Fraunce

De Wikipedia
Sauter à la navigation Sauter à la recherche
Chut articlle feut c'menchi en Cotentinais Normandy flag large.png
Louis IX de Fraunce

Louis IX de Fraunce (25 avril 1214 - 25 août 1270), appelaé itou Saint Louis, feut roué de Fraunce de 1226 mais qu'à sa mort. Il éteit itou coumte d'Arteis ente 1226 et 1237. Naé à Poissy, praés de Paris, il éteit déchendaunt de la Maisoun rouéyale capétyine de Fraunce et fîs de Louis VIII de Fraunce et de Bllaunche de Castile. Il est mort le 25 d'août 1270 devaunt les murâles de Carthage en Tunisie.

Saint Louis veu par Joinville : la Vie de Saint Louis (1275)[amendaer | modifier le wikicode]

No counaît byin de graunds parties de sa vie rapport qu’o feut écrite et décrite pllein de couops, taunt byin de sen vivaunt qu’ampraés sa mort. En partitchulyî, le Sire de Joinville, qùi feut sen houme de man et remaignit à ses côtaés duraunt pusuurs annaées (itou ès Crouésades), écrivit en 1275 la fameuse Vie de Saint Louis, eun ouovrage iyou que no-z-apprend biâocouop sus la persounalitaé de Saint Louis. En partitchulyî, j’y pouovoums veî sa graund fei chrétyine, et no-z-y veit eun Rei souochieux d’ensignaer à ses ministres les règlles saines d’eune vie chrétyine, coume chu passage iyou que Saint Louis dit à Joinville coument i deit creire dauns sa fei :

« 45. I diseit que la fei et la criyaunche éteient des coses à qùei je devioums byin creire fermement, biâo que je n’en feussioums chertans que par entenre-dire. Sus chu point, i me fit eune demaunde : coument men père s’appeleit-ti ? Je li disis qu’i s’appeleit Simoun. Et i me demaundit coumment que je le saveis ; et je li disis que je penseis en ête certan et je le criyeis fermement rapport que ma mère m’en aveit bailli têmouègnage. Et alors i me disit : "vos devaez creire fermement les articlles de la fei, de qùei les Apôtres nouos têmouègnent, coume vos l’ouitaez cauntaer le dimmaunche dauns le CREDO". »