Louis IX de Fraunce

De Wikipedia
Sauter à la navigation Sauter à la recherche
Chût article fut coumenchié en normand bel-écrit Inkwell icon - Noun Project 2512.svg
Louis IX de Fraunce sus un scel reyal.

Louis IX de Fraunce (25 d’avril 1214 - 25 d’aût 1270), itout noumé Saint Louis, feut Rei de Fraunce dès à 1226 tréqu'à sa mort. Il éteit itout coumte d'Arteis entre 1226 et 1237. Nâqui à Poissy, emprés Paris, il éteit un deschendaunt de la Maisoun reyale Capet de Fraunce et fieu à Louis VIII de Fraunce et à Blaunche de Castîle. Il est mort le 25 d'aût 1270 devaunt les murâles de Carthage en Teunisie oû cours de la huitième Crouésade.

Saint Louis veu par Joinville : la Vie à Saint Louis (1275)[amendaer | modifier le wikicode]

Nos counaît bien de graunds mouments de sa vie rapport qu’alle feut écrite et décrite d'excès de caups, aussi bien de sen vivaunt qu’aumprés sa mort. En particulier, le Sire de Joinville, qui feut sen houme de main et demourit à ses côtés duraunt pusieurs annèyes (itout ès Crouésades), écrivit en 1275 la fameuse Vie à Saint Louis, un livre eyoù que nos apprend graumment sus la persounalité de Saint Louis. En particulier, j’y pouvoums veir sa graund fei chrétienne, et nos y veit un Rei souchieux d’enseignier à ses ménistres les règles saines d’eune vie chrétienne, coume dauns chût passage eyoù Saint Louis dit à Joinville coument il deit creire dauns sa fei :

« 45. Il diseit que la fei et la creyaunce éteient des coses à quei je devioums bien creire fermément, biau que je n’en feussioums acertainés que par entendre-dire. Sus chût pouent, il me fit eune demaunde : coument men père s’appeleit-il ? Je li répounis qu’il s’appeleit Simoun. Et il me demaundit coument que je le saveis ; et je li répounis que je penseis en yêtre seûr et je le creyeis fermément rapport que ma mère m’en aveit baillié témouengnage. Et aloures, il me dit : "vos devez creire fermément les articles de la fei, de quei les Apôtres nous témouengnîtrent, coume vos l’oyez caunter le dimmaunche dauns le CREDO". »