Missouri (état)

De Wikipedia
Aller à : navigation, rechercher
Ch't articlle fut c'menchi en Cotentinais Normandy flag large.png


State of Missouri
La couoleu
(Veî muus)
Seal of Missouri.svg
Map of USA highlighting Missouri.png
Langue officielle (i' n'y'en a pas)
Capitale Jeffersson City
Gouoverneu Eric Greitens (R)
Monnaie Dôlar
Zone dé l'heure UTC -5 à -10 (DST -5 à -10)
Antienne Star Spangled Banner
Fête nâtionnale 4 dé Juilet
Întèrnet TLD .us
Code à phôner +1

Le Missouri est eun état du mitaun d's États-Unins, accotaé par le bout du vouêt par lé Caunssas, âo nord par l'Iowa, à l'êt par l'Ilinoués, oû su par l'Arcaunssas, du bord du norouêt par le Nébrasca, oû surêt par le Kentucky et le Ténessie, et pouor finin âo survouêt par l'état d'Ocllahoma.

Histouère[amendaer | modifier le wikicode]

Trîge esplloraé par lé Père Marqùette en 1673, chu pais-là feut colonisaé par les Fraunçais. La vile dé Saint-Louis feut foundaée. En 1762, duraunt le temps de la Gùerre dé Sêt Auns, le pais fut bailli ès Espangne, par lé traitaé de Fountainebllâo. Cha ne redevint fraunçais qùiques temps en 1800, ryin qùé le temps dé le venre ès nouviâos États-Unins en 1803. Il en fîtent eun territouère en 1805, qui feut noumaé Missouri en 1812, rapport à la graunde rivyire de chu noum-lo, lé Missouri, qùi couole dauns le Mississippi, déeus-treis luues devaunt Saint-Louis.

Cha né devint paé en État touot de sieute, rapport ès syins du nord qùi né tenaient paé à l'escllavage. Mis le Missouri feut touot de maême fait État en 1821. Mais quand avint la Gùerre dé Sécessioun, i se copit en déeus parts, ieune escllavagiste, l'aôte paé.

Géographie[amendaer | modifier le wikicode]

Ch't état-lo s'étrâle dauns eune planne caumpangne, ioù que la rivyire du Missouri et l's âotes pétits couors ount touot cavaé. Chu pllan, ch'est la pllan Ozark. La frountyire de l'êt est merqùie par le loung du flleuve Mississippi.

Chu paies vit de l'agritchulteure, aveu eune forte tchulteure des bllés et byin des vaques itou, qùi fount du lait et du buure reide bouon.

Politique[amendaer | modifier le wikicode]

L'État de Missouri est quemaundaé par eun gouoverneu éleu, et i ya déeus sénateus qùi sount envyiaéss touos les quate auns oû Coungraés d's États-Unins, pouor erprésentaé le Missouri.

Liste des comtaés[amendaer | modifier le wikicode]

Le Missouri est lotagi en 114 coumtaés améritchains, et en pus, eune "citaé endépendaunte d's États-Unins (Saint-Louis).

Viyiz étout[amendaer | modifier le wikicode]

Commons-logo.svg

Y'a acouo d'tchi à vaie ou à ouï entouor
Missouri
siez la C'meune à Ouitchimédia

Noia 64 filesystems file broken.png Ch't articlle est eune chouqùette à abyinaer - Si vos avaez de qùei à ajouotaer, vos pouvaez l'amendaer.