Roman de la Rose

De Wikipedia
Sauter à la navigation Sauter à la recherche
Chût article fut coumenchié en normand bel-écrit Inkwell icon - Noun Project 2512.svg
Eune page du romaun.

Le Roman de la Rose est eune œuvre littéraire franceise qui fut écrite oû Meyen Âge (entre 1237 et pis 1279) par deux écriveux : Guillaume de Lorris et pis Jean de Meung. Ch’est un long poème qui fait 21 780 vers en octosyllabes, il fut écrit en deux cops, 4 058 vers fûtrent écrits par Guillaume de Lorris et pis les 18 000 autres par Jean de Meung.

Chût livre fut un biau succhès en Europe, pus d’eune chentaine de manuscrits en demeurîtrent tant qu’achteur.

Le Roman de la Rose est un roman allégorique, l'histouère est un songe fait par eun houme qui désire eune rose (allégorie d'eune femme), il assaie de la querir mais pusieurs persounages s'y contropposent, il deit dounc parlementer aveuc yeux-autres.


Histouère

Première partie par Guillaume de Lorris

L'histouère prend plache oû meis de mai, Amant (le raconteux) s'endort à la fin d'eune belle journée oû renouvel. Il veit un songe délichieux. Chût songe est la caîne oû roman, est chût songe que j'alloms sieure.

Amant se lève tout oû matin, il se vêtit et s'en va s'ébattre dans la prairie. Amprès aveir gambadé dans les herbes quielques temps, il se met à sieure un rieu. En le sieusant, il s'en vient à cop oû pied d'un haut mur crénelé qui enclot un biau vergier. Sus chût mur, Amant veit pusieurs images de grand effrai : de laids persounages sont dépeints, nos veit Haingue, Félounie, Vilenie, pis Conveiterie et Avariche, et ensieute et d'affile Envie, Tristesse, Vieuillesse, Hypocrisie et Paoureté.

Amant mire ches images et veut s'en rentrer dans chût vergier. Chût vergier est la demeure à Dédît, ch'est-à-saveir le Plaisir amoureux. Amprès aveir trachié quielques temps, il découvre un petit viquet, est le seul endreit d'en par eyoù que chût biau vergier seit entrable. Il toque et ch'est la belle Ouéseuse qui s'en vient li ouvrir.

Dès qu'il est rentré, la chelle-chi l'accondît oû maître de chians. Dédît est iloc et il danche la carole d'ot sa gente compagnie. Chûte troupe chouésie comporte Liesse, Dieu d'Amour et sen sergent Doux-Regard, Biauté, Richesse, Largesse, Francherie, Courteisie, Ouéseuse et Jeunesse.