Traitaé de Mauntes

De Wikipedia
Sauter à la navigation Sauter à la recherche

Chu traitaé feut fait le 22 de févryi 1354 à Mauntes par lé roué Jean II de Fraunce do Charles II de Navarre, sen couosin et bruman.

Par chu papyi, le petit roué Charles II, que no dit le Mâovais, qù'était roué de Navarre et coumte d'Évreus, vouolut byin perde les villes d'Asnières, dé Pountouèse et de Biâomount, oupreus de Paris. Ch'est pourqùi que Jean II li baillit le coumté de Biâomount-le-Roger, d'aveu les câtiâos de Brétueûl, Counches-en-Ouoche et de Pount-Âudemé. D'aveu cha, il li dounit en pus le cllos du Cotentin aveu Tchidbouo et son câté, et les vicoumtés de Qùeraunte, Couotaunches et de Valouongnes en Normaundie. Chu biâo traitaé li donnait pas'sus cha le dreit dé tenin touos l's auns un échiqùyi, alors que ch'tait eun dreit oû du. Le roué de Fraunce li promint de versaer byintôt la dot de sa fîle Jeanne, qùé Charles avait ma'iaé, et y en avait pour 60 000 denyis d'or.

À veî l'affaire, ch'tait eun bouon couop pouor lé roué de Navarre, qùi feut quasiment le graund signeu de touot le Cotentin, meins Saint-Sâoveu-Lendelin et la ville dé Couotaunches. Mais, i fâot saveî que lé fis à Jean, Charles V ne feut paé loung à touos reprenre. I ne restit que Tchidouo, racataé en 1404, et cha feut finin de chu traitaé-lo.