Counsêle dé Trente

De Wikipedia
(Èrdirect dé par Conseil d'Trente)
Sauter à la navigation Sauter à la recherche
Ch’t articlle feut coumenchî en Cotentinais Normandy flag large.png
Lé Conseil d'Trente

Le Counsêle de Trente feut eun counsêle étchuménique, lé 19e de l'Égllise catholique romaine (1545-1563). D'aveu l's histouères c'menchies par les récriaunts en Allemangne dé depis 1517, lé pape Paoul III decidit de levaer l's évaêques du mounde pouor répounre ès qùestiouns de la Réforme.

I feut établlit en 1545 à Trente, eune petite ville d'Italie, et durit 18 annaées, ryin que cha, rapport ès gùerres du temps, en 25 assembllaées, quate papes et déeus âotes villes.

La graunde qùestioun, ch'tait de moutraer cha que l'Égllise romaine pouovait dire ès syins qùi d'saient qùé le pape ne servait à ryin, que les praêtes noun pus, que la messe ne devait pus iête dite de la maême féchoun, et qùi fallait, en pus de cha, traduure la Biblle dauns les laungage dé touos les Chrêtìans.

Counte les diries des récriaunts, le counsêle à redit touot ĥâot l'âotoritaé de la Biblle, la véritaé du péchi d's origènes et itou la counséquenche de ne paé oumbelyi la justificatioun. À cha que fit Luther, l's évaêques counfirmintent les sêt sacréments, le tchulte des saints et des reliques. Ch'tait pourqùi. I fit enco eun miot de pus en decidaunt de mêtte lé dogme dé la transsubstantatio en devaunt, pouor qùé touos creient en lli.

Pouor byin faire, no vouolit qùériaer des séminaires ès diocêses, pouor pouoveî bailli d's études ès syins qùi vouoraient dévenin des praêtes. Le counsêle dé Trente est doun ieun des counsêles les pus counséquent de l'histouère du catholicisme ; et itou, le velà le syins qù'est le pus écouotaé par lé consêle de Vatìcaun II.