Modèle:Leumière-bel

De Wikipedia
Aller à la navigation Aller à la recherche
Pourtrait de Jeanne dans eune miniature de manuscrit
XVe syiclle
Centre historique des Archives nationales,
Paris, AE II 2490

Jeanne d’Arc fut un chef militaire franceis de la première meitié du XVe siècle et alle est itout eune sainte pour l’Église catholique romaine. Margré qu’alle fusse nâquie dans eune famile paysante de Lorraine, alle rencontrit Carles d’Orléans, le Rei de France qui n’aveit pus mais sen reyaume et que sa reyauté éteit contrarguie par les Angleis et les Bourguignons, et li dit qu’alle éteit mandèye de par Dieu et qu’alle éteit condîte par des « vouéx de Dieu » qui li coumandeient de délivrer le Reyaume de France des Angleis et pis de faire sacrer Carles Rei de France.

Amprés aveir devisé petit d'ot lei et aveir coumandé qu'alle fusse souminse à eun examen à Peitiers pour assaveir si alle n'éteit bren eune conteuse de craques, le Rei li baillit le coumandement d’eune armèye (d'ot le capitaine Jean de Dunois) et alle eut un graund rôle dans la délivranche de la ville d'Orliauns (mai 1429) qui douleit d’eun assiègement par les Angleis de depis octobre 1428. Ensieute, alle poursieusit d’yêtre chef militaire et les armèyes de France eûtrent biaufaire de victouères sus les Angleis et les Bourguignons entre 1429 et pis 1430. Dans le contexte de l'épocte, en pleine Guerre de Chent Ans et en pleine guerre chivile entre Armagnacs et Bourguignouns en France, ch'éteit inespéré.

Jeanne d’Arc fut arrêtée et capturée par les Bourguignons en novembre de 1430 et alle fut livrée ès Angleis en déchembre. Amprés yêtre étée ramenée à Rouen et pis emprisounée, alle fut jugie par un tribeunal ecclésiâtique durant pusieurs meis, alle fut adonc condamnée à yêtre ardée vive. Cha se passit le 30 de mai de 1431 sus la plache du Vieux Marchié à Rouen, devant l’église Saint-Sauveux qui fut abolie à la Révolution. Achteur, nos peut tréjours veir les ruènes du bûquier eyoù alle fut ardée.

En luire de pus...
Voutre amain à Viquipédie sereit appréchie !