Noutre-Dame de Fátima

De Wikipedia
Sauter à la navigation Sauter à la recherche
Chût article fut coumenchié en normand bel-écrit Inkwell icon - Noun Project 2512.svg
L'estatue de la Sainte Vierge de Fátima dauns la capelle du site.

Noutre-Dame de Fátima, ch'est le noum que nos bâle à la Sainte Vierge Marie mais que nos veut la prier en pensaunt ès apparitiouns qu'alle a dounèyes à Fátima, un petit hammel oû Portugal, en 1917. Ches apparitiouns, que leux message prêche de la prière et des fins dernières, feûtrent de prime abord prinses d'aveuc de la méfiaunce par les autorités chiviles tout coume par les autorités religieuses. En 1930, la recounaissaunche de ches apparitiouns par l'Église catholique romaine renforche la fiauté populaire pour chût événement, Fátima devint tout vîtement un graund lieu de pellerinage.

Si que la première capelle pour ches apparitiouns feut bâtie en 1919 par les habitaunts du hammel, la première église (basílica de Nossa Senhora do Rosário en portugueis, ch'est-à-saveir « église de Noutre-Dame du Rosaire » en normaund) feut coumenchie en 1928. De depis, le saunctuaire n'a bren décessié de s'étendre (la dernière estructeure est l'église de la Sainte Trinité qui feut parfinie en 2007). Ches apparitiouns de la Sainte Vierge marquîtrent l'Église : la counsécratioun du mounde (et en particulier de la Russie) oû Cœur immaculé à Marie, réalisèye à pusieurs caups par les Papes de depis 1942, feûtrent faites, de cha qu'en dit l'Église, « coume eune répounse à la demaunde de la Sainte Vierge à Fátima ». Pusieurs Papes s'en vîntrent en pellerinage à Fátima et y fîtrent acte de dévotioun à la Sainte Vierge de Fátima.

La dévotioun à la Sainte Vierge de Fátima, reide populaire emmi la populatioun portugueise, s'est éparse dauns le mounde entier. Eune raisoun pourquei que ches apparitiouns eûtrent un graund retentissement est sauns doute la révélatioun de treis segrets ès treis veyaunts des apparitiouns. Les treis segrets ne deveient bren yêtre épars devaunt que l'annèye 1960 feût arrivèye, aveit dit la Sainte Mère. Le tiers message feut déveilé en 2000, sen authentichité est le chentre d'un graund parlage et de bellement de théories coumplotistes.

Eune coungrégatioun religieuse, l'Apôtolat moundial de Fátima (recouneue par le Vatican), feut foundèye pour épardre le message espirituel que la Sainte Vierge a douné ès veyaunts. Alle coumpte pusieurs milliouns de membres dauns le mounde.

La fête de Noutre-Dame de Fátima feut boutèye par le Saint Siège à la date du 13 de mai, jour anniversaire de la première apparitioun, le 13 de mai 1917.

Les apparitiouns[amendaer | modifier le wikicode]

Historique[amendaer | modifier le wikicode]



Les apparitiouns de la Sainte Vierge à Fátima se prodîsîtrent en 1917 à treis petits berquiers (François et Jacinthe Marto et leux cousène Lucie dos Santos). Alles feûtrent précédèyes de treis apparitiouns d'eun aunge en 1915 et en 1916, lequiel se fit accounaître ès éfaunts sous le titre d'« aunge du Portugal » et enjouégnit les éfaunts à prier en leux enseignaunt eune prière : la prière à l'aunge de Fátima.

Les apparitiouns de la Sainte Vierge à Fátima feûtrent six et coumenchîtrent le 13 de mai 1917. « Eune dame toute vêtue en blaunc » appareut dounc ès treis petits berquiers en leux demaundaunt de revenir le meis d'aumprés pour prier oû même lieu. Oû fil des meis, les treis berquiers affirment que l'apparitioun se reprodît, le 13 de châque meis, et châque feis, de pus en pus de persounes s'en viennent jusqu'oû 13 octobre 1917, date eyoù quasi seixaunte-dix mille persounes (creyaunts, badauds, journalistes emmi qui des athées) se pressent pour veir le « miracle » promins par la Sainte Vierge le caup d'avaunt ès éfaunts. D'aumprés les 70 000 persounes présentes chût jour-là, il se sereit prodît un phénomène inesplicable : le soulel se sereit mins à « daunchier » dauns le ciel pendaunt pusieurs dizaines de minutes.

L'évêque de Leiria, Mgr José Alves Correia da Silva, aumprés aveir coundît eune enquête canounique, recounaît offichiellement les apparitiouns de la Sainte Vierge en 1930 et approuve la dévotioun populaire à Noutre-Dame de Fátima. François et Jacinthe Marto, atteints de la grippe espagneule, meurent vîtement en 1919 et 1920. Il feûtrent béatifiés en 2000 par le Pape Jean-Paul II. Lucie dos Santos, entrèye oû novichiat des sœurs Dorothie, pîs ensieute oû carmel de Coimbra, meurt en 2005. Sen prochès en béatificatioun est en cours.

Les treis segrets[amendaer | modifier le wikicode]

Le message à Noutre-Dame de Fátima[amendaer | modifier le wikicode]

Dévotioun et influence religieuse[amendaer | modifier le wikicode]

Fête religieuse et dévoltioun[amendaer | modifier le wikicode]

L'estatue à Noutre-Dame de Fátima[amendaer | modifier le wikicode]

Le saunctuaire Noutre-Dame de Fátima[amendaer | modifier le wikicode]

Counsécratioun oû Cœur immaculé à Marie[amendaer | modifier le wikicode]

Assochiatiouns et coungrégatiouns religieuses[amendaer | modifier le wikicode]

Popularité et recounaissaunce[amendaer | modifier le wikicode]

Par la ville de Fátima[amendaer | modifier le wikicode]

Visites offichielles[amendaer | modifier le wikicode]

Offraundes[amendaer | modifier le wikicode]

Dauns le mounde[amendaer | modifier le wikicode]

En Fraunce[amendaer | modifier le wikicode]

Oû Portugal[amendaer | modifier le wikicode]

Oû Brésil[amendaer | modifier le wikicode]

Ailleurs dauns le mounde[amendaer | modifier le wikicode]

Sus la teile[amendaer | modifier le wikicode]