Couorône

De Wikipedia
Aller à : navigation, rechercher

Ch't' articl'ye est liée doubl'ye : vaie Couronne (frouque). Disambig.svg

  • Normaund de la Graund'Terre couorône, couoronne
  • Jèrriais couronne
  • Guernésiais couraonne
Ch't articlle fut c'menchi en Cotentinais Normandy flag large.png
La couronne împéthiale d'Autriche

Eune couorône (lat., corona]], ch'est eun cherclle d'or, d'ergent ou de qù'est eun symbôle du métyi de roué ou de ranne (ou enco d'empereus).

L's empereus des Romains se mettaient sus la taête eune couorône dé louoris, mais les roués barbares feutent les prémyis à se cherclli la taête. Les couorônes des roués des Visigots, sount décoraées de pyires dé valeu.

Les roués chrêtchians ount fait mette des croués ens'sus le cherclle, ou byin des flleu de lis, coume en Fraunce et en Anglléterre.

Ch'est oû XIVe syiclle qu'ôle ount 'taé cou'ertes et froumaées, aveu des petites branqùettes d'or.

Âo jouo d'anhyi, maême pouor l's États qùi sount dévenuns des républliques, les couorônes roueyales sount des trésors

Chutte section fut c'menchie en Jèrriais Jèrriais
La stchulptuthe d'la couronne du jubilé (1897) à Saint Hélyi

Eune couronne est un rond d'méta (or, argent ou aut' méta) tch'est un sŷmbole d'la rouoyaûté. La couronnâtion d'un rouai ou d'eune reine sŷmbolise l'învestissement des pouvièrs d'la Couronne dans la pèrsonne du rouai ou d'la reine.

La Couronne est, dans des pays, l'ensembl'ye dé pouvièrs souvérains. Bein des pouvièrs d'la Couronne sont exèrcés par l'gouvèrnément ou par des minnistres, mais y'a des pouvièrs r'tîns par lé chef d'êtat tchi peuvent êt' exèrcés par l'rouai, la reine ou l'gouvèrneux au nom d'la Couronne.

I' faut distîndgi l' corps d'la Couronne d'auve la pèrsonne du rouai ou d'la reine. Par exempl'ye, la Reine Lîzabé II est à la fais reine du Rouoyaume Unni et du Cannada. Tout coumme, la Couronne du Rouoyaume Unni et la Couronne du Cannada sont difféthentes et s'pathées.

Jèrri, Dgèrnésy et l'Île dé Man sont des dépendances d'la Couronne: la souvérain'té est à la Couronne, pas au Rouoyaume Unni. Ch'est la Couronne tch'appouainte lé Bailli et l's Officièrs d'la Couronne.

La Couronne est l'aûgni d'propriêté: par exempl'ye, au Rouoyaume Unni l'Palais Buckingham, lé Châté d'Windsor et les portraits d'la collection rouoyale sont la propriêté d'la Couronne, pas la propriêté pèrsonnelle d'la Reine.

Commons-logo.svg

Y'a acouo d'tchi à vaie ou à ouï entouor
des couronnes
siez la C'meune à Ouitchimédia