Tchéquie

De Wikipedia
Aller à : navigation, rechercher
Ch't' articl'ye fut c'menchie en Jèrriais Jèrriais


Česká republika
La couleu
(en détail)
L'êtchusson
(pus grand)
Où'est qu'est la Républyique Tchèque
Langue officielle Tchèque
Capitale Prague
Chef d'êtat Miloš Zeman
Preunmié Minnistre Bohuslav Sobotka
Monnaie Couronne
Zone dé l'heuthe +1 (DST +2)
Antienne Kde domov můj
Fête nâtionnale 1 d'Janvyi
Întèrnet TLD .cz
Code à phôner +420


La Tchéquie (Česko) ou Républyique Tchèque (Normaund de la Graund'Terre Républlique tchèque, Česká republika) est un pays en Ûrope. Ch'est iun des membres dé l'Unnion Ûropéenne.

Géographie[amendaer | modifier le wikicode]

La Républyique Tchèque est composée d'la Bohême (dans l'Vouêt), la Moravie (dans l'Êst) et un bétchet d'la Silésie (dans l'Nord). Dans l'Vouêt et l'Nord y'a des montangnes. Les grandes riviéthes sont les Labe, Vltava et Morava.

Prague est la pus grande ville. La pus grande ville en Moravie est Brno

Histouaithe[amendaer | modifier le wikicode]

En 1918, les Tchèques fondîtent un êtat en c'mun auve les Slovaques - la Tchécoslovaquie ou la Tchéco-Slovaquie. L'Accord dé Munich êlopit la Tchécoslovaquie en 1938 et eune partie du tèrrain fut prînse par l's Allemands. Pus tard, lé tèrritouaithe Tchèque fut gouvèrné coumme protectorat.

Auprès la Deuxième Dgèrre Mondiale, la Tchécoslovaquie fut r'formée. En 1948 un co d'êtat înstallit les commeunistes au pouvé.

À la siette du R'nouvé d'Prague1968, la Tchécoslovaquie fut changie formellement en eune fédéthâtion d'deux républyiques - mais l'pouvé 'tait acouo centralîsé siez les commeunistes - et les tèrrains Tchèques d'vîntent la Républyique Socialiste Tchèque.

La Révolution dé Vlous en 1989 r'donnit la démocratie au pays, mais des difféthences d'avis entré les Tchèques et les Slovaques et les difféthentes politiques nécessaithes pouor l's êcononmies des deux pays m'nîtent à la s'pathâtion. Lé souô-dîsant Dêmathiage dé Vlous prînt pliaiche au Tchu d'l'An 1992.

Viyiz étout[amendaer | modifier le wikicode]